E-kształcenie
E-kształcenie (kształcenie zdalne) to prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość opartych na zastosowaniu technologii komputerowych, w tym Internetu. Obejmuje formę w pełni zdalną oraz formę hybrydową learning, mieszaną metodę nauczania łącząca w sobie zajęcia prowadzone w formie zdalnej i/lub stacjonarnej.
Podstawowymi narzędziami informatycznymi na Politechnice Gdańskiej jest platforma eNauczanie PG oraz aplikacja Microsoft Teams.
Konkurs Innowacji Dydaktycznych - 5 edycja
Ruszyła 5. edycja Konkurs Innowacji Dydaktycznych.
Szukamy śmiałych pomysłów na:

Zespołowe projekty badawcze: dobre (?) praktyki na PG | 16.05.2025
16 maja 2025 r. Zespołowe projekty badawcze: dobre (?) praktyki na Politechnice Gdańskiej.
Prowadzenie: Krzysztof Nowicki
Jaka jest idea nowego modelu pracy studentów na Politechnice Gdańskiej? Kto bierze udział w programie? Jakie rozwiązania stosujemy?
Zapraszamy!
Więcej na stronie programu.

Połączeni, zaangażowani i w przepływie! O dynamikach grupowych i neuronauce.
9 maja 2025r. "Połączeni, zaangażowani i w przepływie! Jak dynamiki grupowe i neuronauki społeczne pomagają projektować angażujące doświadczenia edukacyjne"
Prowadzenie: Rafał Cupiał
Człowiek uczy się w relacji - przez modelowanie, interakcję i wspólne doświadczenia. Sprawdźmy, jak wykorzystać wiedzę z teorii dynamik grupowych i neuronauk społecznych, by projektować skuteczne i transformatywne doświadczenia edukacyjne.

Oferta szkoleń - zapraszamy!

Nowa oferta szkoleń dla nauczycieli jest dostępna na stronie https://cne.pg.edu.pl/szkolimy/szkolenia-certyfikowane.
Grywalizacja w edukacji Konferencja 2025 | nagrania

W czwartek 10 kwietnia 2025 r. na Politechnice Gdańskiej odbyła się III ogólnopolska konferencja „Grywalizacja w edukacji” organizowana przez Centrum Nowoczesnej Edukacji.
Haptyczne pokolenie w szkole sprzed 200 lat w dobie AI | 28.04.2025
Haptyczne pokolenie w szkole sprzed 200 lat w dobie AI, czyli opowieść o tym, jak slay empatia uratuje świat.
Prowadząca: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
Jak funkcjonuje pokolenie alfa? Dlaczego modelowanie empatii u najmłodszych jest wyzwaniem? Czy pomyliliśmy stawianie granic z nadmierną kontrolą? I dlaczego to jest cringe? Jak wzrastanie w świecie haptycznej komunikacji wpływa na rozwój człowieka? Dlaczego szkoła dziś to inba?

Hackathons as a Teaching Tool in Technical Education | 25.04.2025
Anna Matuszyńska (RWTH Aachen University): Hackathons as a Teaching Tool in Technical Education
