E-kształcenie
E-kształcenie (kształcenie zdalne) to prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość opartych na zastosowaniu technologii komputerowych, w tym Internetu. Obejmuje formę w pełni zdalną oraz formę hybrydową learning, mieszaną metodę nauczania łącząca w sobie zajęcia prowadzone w formie zdalnej i/lub stacjonarnej.
Podstawowymi narzędziami informatycznymi na Politechnice Gdańskiej jest platforma eNauczanie PG oraz aplikacja Microsoft Teams.
Neuronauki 4: dziesięć złotych zasad uczenia się. Dla studentów i nauczycieli. | 24.02.2025

24 lutego 2025 r., 18.00-19.30 (online) |
24 lutego 2025 r., 18.00-19.30 (online)
Neuronauki 4: dziesięć złotych zasad uczenia się. Dla dla uczniów, studentów, rodziców i nauczycieli.
Prowadząca: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
Znowu bierzemy na warsztat wyniki najnowszych badań neuronaukowych i efektywne uczenie się.
Neuronauki 4: dziesięć złotych zasad uczenia się. Dla dla uczniów, studentów, rodziców i nauczycieli. | 24.02.2025
24 lutego 2025 r., 18.00-19.30 (online) | Neuronauki 4: dziesięć złotych zasad uczenia się. Dla dla uczniów, studentów, rodziców i nauczycieli.
Prowadząca: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
Znowu bierzemy na warsztat wyniki najnowszych badań neuronaukowych i efektywne uczenie się.
Bohaterowie wieczoru:

Jak bez kolokwium pracować ze studentami w przyjazny i efektywny sposób? | 21.02.2025 r.

Prowadzenie: Mariusz Ruchwa (Politechnika Koszalińska)
Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z praktycznym przykładem prowadzenia zajęć, z grupy tzw. ścisłych przedmiotów, bez kolokwium, ale w sposób angażujący i przyjazny dla studentów. Będzie to rozwinięcie tematu przedstawionego podczas Ideatorium 2024 (nagranie "Jak uczę trudnych zagadnień bez kolokwium, bez stresu, z sukcesem").
Jak bez kolokwium pracować ze studentami w przyjazny i efektywny sposób?
Jak bez kolokwium pracować ze studentami w przyjazny i efektywny sposób?
Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z praktycznym przykładem prowadzenia zajęć, z grupy tzw. ścisłych przedmiotów, bez kolokwium, ale w sposób angażujący i przyjazny dla studentów. Będzie to rozwinięcie tematu przedstawionego podczas Ideatorium 2024 (nagranie "Jak uczę trudnych zagadnień bez kolokwium, bez stresu, z sukcesem").

Motywacja i zaangażowanie studentów w kształceniu na odległość
"Motywacja i zaangażowanie studentów w kształceniu na odległość – wyzwania i dobre praktyki"
Prowadzenie: Judyta Kotarba (Collegium Da Vinci)

Konferencje dydaktyczne 2025

- termin nadsyłania abstraktów: 14 lutego 2025 r.
- tematyka: wdrożenia systemów motywacyjnych w edukacji (grywalizacje), gry w edukacji (projekty, wdrożenia, analizy, wnioski, elementy gier w dydaktyce)
- adresaci: nauczyciele i nauczycielki wszystkich etapów edukacyjnych <
Zaproś AI na zajęcia | 7 lutego 2025 r. | nagranie

- Jak wspierać biegłość studentek i studentów w wykorzystaniu AI?
- Jak uwrażliwiać na zagrożenia związane z delegowaniem myślenia (cognitive offloading)?
- Poszukamy sposobów na budowanie nowych nawyków w uczeniu się.
Prowadzenie : Joanna Mytnik
Zaproś AI na zajęcia
- Jak wspierać biegłość studentek i studentów w wykorzystaniu AI?
- Jak uwrażliwiać na zagrożenia związane z delegowaniem myślenia (cognitive offloading)?
- Poszukamy sposobów na budowanie nowych nawyków w uczeniu się.
Prowadzenie : Joanna Mytnik

Narzędzia AI w dydaktyce akademickiej
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w projektowaniu procesu dydaktycznego i podczas zajęć.
Program
-
Prezentacja wybranych narzędzi GenAI (porównanie modeli ChatGPT/Gemini/Copilot/Claude/Bielik, funkcje GPT-o1, GPT-o1 with canvas, Storm, NotebookLM, SciSpace, Perplexity, Askyourpdf, Listening.io, heygen i in.)
-
Testowanie wybranych narzędzi GenAI w procesie dydaktycznym, dyskusja
