Jak łączyć empatię, praktykę i grywalizację w dydaktyce technicznej | nagranie | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-10-29

Jak łączyć empatię, praktykę i grywalizację w dydaktyce technicznej | nagranie

DP
Za nami na kolejny Dydaktyczny Piątek!

7 listopada 2025 r. godz. 13.15-15.00: "Między teorią a człowiekiem: jak łączyć empatię, praktykę i grywalizację w dydaktyce technicznej", Marcin Szczepański (WILiŚ).

O projektowaniu zajęć w duchu refleksji, empatii, współpracy i sensu. „Edukacja powinna być miejscem rozwoju osobistego, a nie tylko zaliczania przedmiotu”.

O czym mówił Marcin:

  • Empatia jako kompetencja dydaktyczna
  • Autentyczność nauczyciela
  • Wartość relacji i wspólnoty w uczeniu się „Uczmy ludzi, a nie przedmiotów”
  • Mechanizmy wsparcia emocjonalnego studentów.
  • Dane z badań własnych (znaczna część studentów - nawet 30-40% - nie wie, dlaczego jest na danym kierunku, często decyzja była przypadkowa lub podyktowana presją otoczenia, mniej niż połowa studentów czuje motywację i sens studiowania).
  • Znaczenie praktyki i kontaktu z rzeczywistością zawodową.
  • Mechanizmy growe podnoszą zaangażowanie i jakość pracy.

I kilka cytatów z webinarium:

„Każde zajęcia zaczynam od tego, że mówię trochę o sobie, żeby studenci zobaczyli, kim jestem. Nie tylko człowiekiem od przedmiotu X, ale kimś, kto też szukał sensu, kto też się gubił.”

„Chcę, żeby studenci usłyszeli ode mnie: to jest OK, że dziś nie wiesz, kim chcesz być. To jest OK, że dziś chcesz być tu, a jutro tam. Akceptacja usuwa napięcie.”

„Stworzyłem dla studentów anonimowy czat, gdzie mogą napisać o tym, co trudne. Nie muszą się podpisywać. To przestrzeń, żeby napięcie mogło zejść.”

„Kiedyś myślałem, że wykładowca musi wiedzieć wszystko. Dziś wiem, że nie musi. Musi chcieć rozumieć człowieka.”

Obejrzyj nagranie

22 wyświetleń