Data dodania: 2025-10-29
Jak łączyć empatię, praktykę i grywalizację w dydaktyce technicznej | nagranie
7 listopada 2025 r. godz. 13.15-15.00: "Między teorią a człowiekiem: jak łączyć empatię, praktykę i grywalizację w dydaktyce technicznej", Marcin Szczepański (WILiŚ).
O projektowaniu zajęć w duchu refleksji, empatii, współpracy i sensu. „Edukacja powinna być miejscem rozwoju osobistego, a nie tylko zaliczania przedmiotu”.
O czym mówił Marcin:
- Empatia jako kompetencja dydaktyczna
- Autentyczność nauczyciela
- Wartość relacji i wspólnoty w uczeniu się „Uczmy ludzi, a nie przedmiotów”
- Mechanizmy wsparcia emocjonalnego studentów.
- Dane z badań własnych (znaczna część studentów - nawet 30-40% - nie wie, dlaczego jest na danym kierunku, często decyzja była przypadkowa lub podyktowana presją otoczenia, mniej niż połowa studentów czuje motywację i sens studiowania).
- Znaczenie praktyki i kontaktu z rzeczywistością zawodową.
- Mechanizmy growe podnoszą zaangażowanie i jakość pracy.
I kilka cytatów z webinarium:
„Każde zajęcia zaczynam od tego, że mówię trochę o sobie, żeby studenci zobaczyli, kim jestem. Nie tylko człowiekiem od przedmiotu X, ale kimś, kto też szukał sensu, kto też się gubił.”
„Chcę, żeby studenci usłyszeli ode mnie: to jest OK, że dziś nie wiesz, kim chcesz być. To jest OK, że dziś chcesz być tu, a jutro tam. Akceptacja usuwa napięcie.”
„Stworzyłem dla studentów anonimowy czat, gdzie mogą napisać o tym, co trudne. Nie muszą się podpisywać. To przestrzeń, żeby napięcie mogło zejść.”
„Kiedyś myślałem, że wykładowca musi wiedzieć wszystko. Dziś wiem, że nie musi. Musi chcieć rozumieć człowieka.”
-
2025-11-09
Rekrutujemy, dołącz do naszego zespołu!
-
2025-10-09
Gala "Święto Dydaktyki" 2025