[ta strona jest w budowie, sukcesywnie uzupełniamy ją o nowe informacje]
Politechnika Gdańska deklaruje, że będzie wspierać społeczność uczelni (studentów, doktorantów i pracowników) w zdobywaniu wiedzy na temat generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) i odpowiednim wykorzystaniu narzędzi GenAI w procesie dydaktycznym.
Wytyczne GenAI na PG w obszarze kształcenia
Wytyczne dotyczące wykorzystania narzędzi GenAI w procesie kształcenia na Politechnice Gdańskiej (pismo okólne Rektora PG 29/2024 z dnia 19 sierpnia 2024 roku), to interaktywna książka infografik:
Folder z pismem okólnym, interaktywnymi grafikami (pdf), publikacjami, raportami i wynikami badań na temat GenAI w edukacji znajdziesz tutaj.
STRATEGIA EDUxAIxPG
Już wkrótce na tej stronie znajdziesz uporządkowany zasób wsparcia społeczności naszej uczelni w stosowaniu generatywnej sztucznej inteligencji w obszarze kształcenia (podział na kafelki tematyczne/podstrony). Planujemy sukcesywne uruchamianie w ciągu semestru zimowego 2024/2025 kolejnych elementów strategii wsparcia społeczności PG w temacie EDUxAI. Zaprojektowaliśmy m.in. następujące działania na semestr zimowy 2024/2025:
- badanie stanu wiedzy i potrzeb społeczności PG obszarze EDUxAI (zaczynamy 30 września2024 r.),
- szkolenia warsztatowe stacjonarne (4- i 8-godzinne oraz kurs 30-godzinny kończący się uzyskaniem mikropoświadczenia),
- webinaria (otwarte, nagrywane i dostępne na https://www.youtube.com/@cnepg), głównie w ramach programu Dydaktyczne Piątki
- kurs e-learningowy dla kadry akademickiej oraz dla studentek i studentów oraz doktorantek i doktorantów (PL i ENG),
- interaktywna baza dobrych praktyk stosowania narzędzi genAI w procesie dydaktycznym przez nauczycieli,
- biblioteka promptów,
- zasoby do Waszych kursów na platformie eNauczanie (pigułka wiedzy, wytyczne i odnośniki do materiałów wspierających biegłość studentek i studentów w wykorzystaniu genAI),
- EDUxAI-day na PG oraz ogólnopolska konferencja EDUxAI (online),
- budowanie edubotów wspierających proces kształcenia i wspieranie kadry akademickiej w budowaniu asystentów do przedmiotów,
- szkolenia zamawiane na wydziałach i w centrach dydaktycznych,
- wsparcie kadry kierowniczej uczelni (dziekani, prodziekani, dyrektorzy)
- multimedialne, interaktywne materiały edukacyjne (infografiki, animacje, filmy, broszury, książki, publikacje)
WEBINARIA
Zapraszamy na pierwszy Dydaktyczny Piątek piątej edycji, 4 października 2024 r. o godz. 13.15, poszukamy odpowiedzi na pytania:
- co nowego w temacie GenAI w kontekście edukacyjnym,
- jak oceniać w dobie GenAI,
- jakie zasady stosować w ocenianiu prac studenckich (prezentacja wytycznych PG)
- jak wykorzystywać narzędzia GenAI w pracy dydaktycznej i jakie narzędzia podpowiedzieć osobom uczącym się,
- jak wspierać studentki i studentów w temacie GenAI (etyczne i odpowiedzialne użycie, rodzaje narzędzi i zastosowanie w procesie uczenia się),
- na jakie zagrożenia należy szczególnie uważać
- dlaczego zakazywanie nowych technologii w procesie dydaktycznym nie ma sensu
- oraz dlaczego nie należy używać detektorów AI.
Pierwsze webinarium EDUxAI "Nauczycieli, jakie zasady obowiązują na Twoich zajęciach?" 5 września 2024 r.:
Drugie webinarium EDUxAI "GenAI: pakiet startowy dla nauczycieli" 18 września 2024 r., godz. 18.00 (online):
Dołącz do spotkania na MSTeams
GenAI: pakiet startowy dla nauczycieli
Trzecie webinarium EDUxAI "AI tutor: w czym GenAI może pomóc moim studentom?" 4 października 2024 r., godz. 13.15, program otwartych szkoleń dla kadry akademickiej "Dydaktyczne Piątki" (online):