CNE:Lab to inicjatywa stworzona w ramach Centrum Nowoczesnej Edukacji. Napędza ją organiczna ciekawość wobec świata nowych technologii, połączona z optymistycznym spojrzeniem na przyszłość edukacji akademickiej. Jako pasjonaci i praktycy chętnie sięgamy po nowe rozwiązania, szukając w nich potencjału korzyści zarówno dla wykładowców, jak i studentów.
PRISCA IUVENT ALIOS – niechaj inni chwalą przeszłość
Powyższe motto, w lekkiej poetyckiej formie, nie tylko wyraża ducha CNE:Lab, ale też ujmuje to co postrzegamy jako trzy obszary naszej działalności.
-
Mapowanie i analiza nowych technologii pod kątem użycia w edukacji
Oznacza to między innymi badanie barier wejścia, takich jak koszty i krzywe uczenia, rozpoznawanie perspektyw rozwoju danej technologii, określanie potencjału czy możliwych zastosowań, a także rozpoznawanie alternatywnych technologii. -
Praktyka, testowanie, tworzenie
Zainteresowani jesteśmy zarówno budowaniem i testowaniem niewielkich demonstratorów (“proof of concept”) prototypowych rozwiązań, jak i wdrażaniem wybranych technologii do wyselekcjonowanych narzędzi dydaktycznych, takich jak kursy, gry i pomoce dydaktyczne. -
Współpraca i wymiana doświadczeń
Jesteśmy otwarci zarówno na pogłębianie naszej wiedzy oraz doświadczenia, jak i dzielenie się tym, co możemy wnieść z korzyścią dla innych. Realizujemy te cele na wszystkich poziomach, zarówno współpracując z zespołami wewnątrz Centrum Nowoczesnej Edukacji, jak i szerzej nawiązując inspirujące kontakty w przestrzeni Politechniki Gdańskiej czy poza nią.
Zespół CNE:Lab
Radosław Wesołowski, Zastępca dyrektora ds. innowacji i rozwoju
Lider inicjatywy CNE:Lab. Zawodowa ścieżka projektanta graficznego, połączona z chęcią do badania nowych form wizualnych dla treści edukacyjnych, doprowadziła go do eksplorowania potencjału Rzeczywistości Rozszerzonej (XR). Z ciekawością przygląda się temu, co dzieje się na styku estetyki i technologii, testując różnorodne narzędzia GenAi do tworzenia multimediów czy formy obrazowania oparte na Gaussian Splats. Jest również zainteresowany drukiem 3D. Kontakt na LinkedIn.
Maciej Worwa, Realizator multimediów i nowoczesnych technologii w edukacji
Posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji multimedialnej, ale w ostatnich latach połączył swoje dwie pasje, tę do gier fabularnych i do programowania, zostając programistą C# w środowisku Unity. Posiada również portfolio aplikacji opracowanych w formule no-code. Interesuje go holistyczne spojrzenie na zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji. Jest również zainteresowany technologią druku 3D. Kontakt na LinkedIn.