STRATEGIA EDUxAIxPG
Już wkrótce na stronie cne.pg.edu.pl/genai znajdziesz uporządkowany zasób wsparcia społeczności naszej uczelni w stosowaniu generatywnej sztucznej inteligencji w obszarze kształcenia. Planujemy sukcesywne uruchamianie w ciągu semestru zimowego 2024/2025 kolejnych elementów strategii wsparcia społeczności PG w temacie EDUxAI. Zaprojektowaliśmy m.in. następujące działania na semestr zimowy 2024/2025:
- badanie stanu wiedzy i potrzeb społeczności PG obszarze EDUxAI (październik-grudzień 2024),
- szkolenia warsztatowe stacjonarne (4- i 8-godzinne oraz kurs 30-godzinny kończący się uzyskaniem mikropoświadczenia),
- webinaria (otwarte, nagrywane i dostępne na https://www.youtube.com/@cnepg), głównie w ramach programu Dydaktyczne Piątki
- kursy e-learningowe dla kadry akademickiej oraz dla studentek i studentów, doktorantek i doktorantów (PL i ENG),
- interaktywna baza dobrych praktyk stosowania narzędzi genAI w procesie dydaktycznym przez nauczycieli,
- biblioteka promptów,
- zasoby do Waszych kursów na platformie eNauczanie (pigułka wiedzy, wytyczne i odnośniki do materiałów wspierających biegłość studentek i studentów w wykorzystaniu genAI),
- EDUxAI-day na PG oraz ogólnopolska konferencja EDUxAI (online),
- budowanie edubotów wspierających proces kształcenia i wspieranie kadry akademickiej w budowaniu asystentów do przedmiotów,
- szkolenia zamawiane na wydziałach i w centrach dydaktycznych,
- wsparcie kadry kierowniczej uczelni (dziekani, prodziekani, dyrektorzy)
- multimedialne, interaktywne materiały edukacyjne (infografiki, animacje, filmy, broszury, książki, publikacje)
PYTANIA, NA KTÓRE WSPÓLNIE SZUKAMY ODPOWIEDZI:
- co trzeba wiedzieć o AI oraz co nowego w temacie GenAI?
- co i jak oceniać w dobie GenAI (proces, nie efekt!)?
- jakie zasady stosować w ocenianiu prac studenckich?
- zabraniać czy pozwalać? Jeśli pozwalać, to na jakich zasadach? Jeśli zabraniać, to jak uargumentować, dlaczego?
- jak wykorzystywać narzędzia GenAI w pracy dydaktycznej (automatyzacja procesów w obszarze organizacji)?
- Jak zbudować dla studentów i studentek czatbota do przedmiotu?
- jakie narzędzia polecać osobom uczącym się?
- Jak efektywnie promptować?
- jak wspierać studentki i studentów w temacie GenAI (etyczne i odpowiedzialne użycie, rodzaje narzędzi i zastosowanie w procesie uczenia się)?
- na jakie zagrożenia należy szczególnie uważać?
- dlaczego zakazywanie nowych technologii w procesie dydaktycznym nie ma sensu?
- dlaczego nie należy używać detektorów AI?