Aktualności | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Aktualności

STRATEGIA EDUxAIxPG

Już wkrótce na stronie cne.pg.edu.pl/genai znajdziesz uporządkowany zasób wsparcia społeczności naszej uczelni w stosowaniu generatywnej sztucznej inteligencji w obszarze kształcenia. Planujemy sukcesywne uruchamianie w ciągu semestru zimowego 2024/2025 kolejnych elementów strategii wsparcia społeczności PG w temacie EDUxAI. Zaprojektowaliśmy m.in. następujące działania na semestr zimowy 2024/2025:

  • badanie stanu wiedzy i potrzeb społeczności PG  obszarze EDUxAI (październik-grudzień 2024),
  • szkolenia warsztatowe stacjonarne (4- i 8-godzinne oraz kurs 30-godzinny kończący się uzyskaniem mikropoświadczenia),
  • webinaria (otwarte, nagrywane i dostępne na https://www.youtube.com/@cnepg), głównie w ramach programu Dydaktyczne Piątki
  • kursy e-learningowe dla kadry akademickiej oraz dla studentek i studentów, doktorantek i doktorantów (PL i ENG),
  • interaktywna baza dobrych praktyk stosowania narzędzi genAI w procesie dydaktycznym przez nauczycieli,
  • biblioteka promptów,
  • zasoby do Waszych kursów na platformie eNauczanie (pigułka wiedzy, wytyczne i odnośniki do materiałów wspierających biegłość studentek i studentów w wykorzystaniu genAI),
  • EDUxAI-day na PG oraz ogólnopolska konferencja EDUxAI (online),
  • budowanie edubotów wspierających proces kształcenia i wspieranie kadry akademickiej w budowaniu asystentów do przedmiotów,
  • szkolenia zamawiane na wydziałach i w centrach dydaktycznych,
  • wsparcie kadry kierowniczej uczelni (dziekani, prodziekani, dyrektorzy)
  • multimedialne, interaktywne materiały edukacyjne (infografiki, animacje, filmy, broszury, książki, publikacje)

PYTANIA, NA KTÓRE WSPÓLNIE SZUKAMY ODPOWIEDZI:

  • co trzeba wiedzieć o AI oraz co nowego w temacie GenAI?
  • co i jak oceniać w dobie GenAI (proces, nie efekt!)?
  • jakie zasady stosować w ocenianiu prac studenckich?
  • zabraniać czy pozwalać? Jeśli pozwalać, to na jakich zasadach? Jeśli zabraniać, to jak uargumentować, dlaczego?
  • jak wykorzystywać narzędzia GenAI w pracy dydaktycznej (automatyzacja procesów w obszarze organizacji)?
  • Jak zbudować dla studentów i studentek czatbota do przedmiotu?
  • jakie narzędzia polecać osobom uczącym się?
  • Jak efektywnie promptować?
  • jak wspierać studentki i studentów w temacie GenAI (etyczne i odpowiedzialne użycie, rodzaje narzędzi i zastosowanie w procesie uczenia się)?
  • na jakie zagrożenia należy szczególnie uważać?
  • dlaczego zakazywanie nowych technologii w procesie dydaktycznym nie ma sensu?
  • dlaczego nie należy używać detektorów AI?