Data dodania: 2024-10-06
GenAI: największe wyzwanie? OCENIANIE. NAGRANIE
AI zmienia sposób, w jaki rozumieliśmy dotąd funkcjonowanie systemów edukacyjnych. To już jest inny świat. Rola nauczyciela, jego kompetencje, zmieniają się. Dziś uczymy się inaczej.
Wątki, poruszane na na Dydaktycznym Piątku 11.10.2024 r.:
- Pedagogika AI (wiedza specjalistyczna + metodyka nauczania + technologia)
- Taksonomia Blooma z uwzględnieniem AI
- Co staje się celem oceniania w dobie AI? Efekt czy proces? I czy ten proces ma uwzględniać biegłość AI?
- Skala AIAS (stopnie wykorzystania AI w pracy studenta).
- Dlaczego kolory w skali AIAS mają znaczenie?
- AIAS w nauczaniu języków.
- Dlaczego mamy obawy, że AI będzie pisać za studentów? Jak temu przeciwdziałać?
- Jak zaimplementować wykorzystanie narzędzi GenAI do procesu edukacyjnego?
- Jakich narzędzi użyć na zajęciach?
- Studenci: jak wspierać budowanie kompetencji biegłości AI?
- Automatyzacja oceniania prac studentów: kiedy nie należy tego robić?
- AI wspiera osoby neuroróżnorodne w procesie uczenia się.
- Rekomendacje dla nauczycieli.
Raporty i publikacje, do których warto zajrzeć:
- AI competency framework for teachers (Unesco 2024)
- 4 promises of AI in education (The role of AI i Education, WEF 2024)
- Report of the Yale Task Force on AI (2024)
Prowadzenie: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
Wystąpienie Tomka Jankowskiego (2 części) o tresowaniu smoków (AI):
Podstawy AI dla nauczycieli:
AI tutor, czyli jak GenAI pomaga w uczeniu się.
ZASADY. EDUKOWANIE. WSPIERANIE. Tego potrzebują Twoi studenci. Ty też.
Zapraszamy!
137 wyświetleń