Data dodania: 2024-02-15
Praca metodą projektu 16 h: otworzyliśmy zapisy na wyjątkowe warsztaty!
Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie warsztatowe 2-dniowe (16 godzin dydaktycznych) dotyczące pracy metodą projektową i problemową (PPBL) – podstawy teoretyczne, metodyczne i projektowanie zajęć.
Prowadząca: dr inż. arch. Małgorzata Kostrzewska (WA, metodyczka CNE)
Daty:
- 23.02.2024, godz. 9:00-15:00 (8h dyd.) – I część
- 08.03.2024, godz. 9:00-15:00 (8h dyd.) – II część
Formy aktywności podczas szkolenia:
- Aktywny wykład, dyskusja i wymiana doświadczeń, projektowanie zajęć dydaktycznych
Metody i narzędzia wykorzystywane podczas szkolenia:
- Prezentacja multimedialna, praca na flipcharcie, dyskusja w dużej grupie i podgrupach, burza mózgów, praca zespołowa
Cel szkolenia:
- Poznanie zalet pracy projektowej i problemowej oraz jej zastosowań w dydaktyce akademickiej
- Poznanie podstaw teoretycznych oraz metodycznych pracy projektowej i problemowej
- Poznanie elementów pracy projektowej i problemowej
- Poznanie etapów pracy projektowej oraz problemowej
- Poznanie etapów procesu grupowego i roli nauczyciela w każdym z nich
- Poznanie narzędzi wspomagających pracę projektową
- Poznanie „zasady 4R”
- Zaprojektowanie scenariusza zajęć dydaktycznych prowadzonych metodą projektową
i problemową
Treści (opis szkolenia):
Dzień 1 (23.02.2024)
- Wprowadzenie do szkolenia. Co to jest „projekt”? Rola pracy projektowej w dydaktyce akademickiej jako jedna z efektywnych metod uczenia się.
- Rola pracy projektowej w kształtowaniu kompetencji przyszłości. Warunki aktywnego uczenia się.
- Proces grupowy i jego fazy. Grupa a zespół. Role zespołowe i ich znaczenie
w funkcjonowaniu zespołu. Aktywności pozwalające na rozpoznanie ról zespołowych. - Elementy pracy projektowej.
- Etapy pracy projektowej. Aktywności w poszczególnych etapach. Rola nauczyciela
i studentów w poszczególnych etapach. - Zalety i wady pracy projektowej.
Dzień 2 (8.03.2024)
- Narzędzia wspomagające pracę projektową.
- Część warsztatowa – projektowanie zajęć dydaktycznych metodą projektową
i problemową przez uczestników szkolenia (indywidualnie lub zespołowo). - Prezentacja scenariuszy zajęć, dyskusja.
- Podsumowanie szkolenia.
Kryteria zaliczenia:
Aktywny udział we wszystkich elementach szkolenia. Zaprojektowanie i prezentacja scenariusza zajęć dydaktycznych prowadzonych metodą projektową i problemową.
Wypełnij deklarację uczestnictwa
Więcej o szkoleniach CE na stronie: https://cne.pg.edu.pl/szkolimy/szkolenia-certyfikowane
Szkolenie jest finansowane ze środków NCBiR (Projekt: „Kadra 5.0. Rozwój kompetencji nauczycieli i doktorantów” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie
dla Rozwoju Społecznego nr umowy o dofinansowanie FERS.01.05-IP.08-0102/23-00.)
w każdym z 3 obszarów wsparcia:
do końca 2025 roku. Lista szkoleń z tej grupy zostanie opublikowana na stronie projektu "Kadra 5.0."