Data dodania: 2024-11-10
Ku zmianie w myśleniu o uczeniu się: rachunek sumienia | 15.11.2024
Refleksyjne myślenie, DEI, ESG, empatia, self-directed learning, competency-based learning, personalizacja - jak projektujesz swoje zajęcia?
Kolejne szkolenie w ramach otwartego programu dla kadry akademickiej "Dydaktyczne Piątki": 15 listopada 2024 r., godz. 13.15 online. Prowadząca: Joanna Mytnik, Centrum Nowoczesnej Edukacji. Więcej na stronie DP.
Link do interaktywnej grafiki z materiałami ze spotkania.
Czas na zmianę sposobu myślenia o tym, jak rozumiemy przestrzeń uczenia się. Potrzebujemy odejść od systemów, które w określonym czasie mają wyciosać modelowych "absolwentów". Budujmy ekosystemy sprzyjające rozwojowi każdej osoby oparte o jej indywidualne potrzeby, mocne strony, wspierające różnorodne talenty.
Do namysłu:
- Kim jest posttradycyjny student?
- Jak uczysz autorefleksji?
- Jak Twoje kursy podejmują tematy różnorodności, równości, inkluzywności (DEI)?
- Jak służysz coraz bardziej różnorodnej populacji osób uczących się?
- Jak uwzględniasz potrzeby osób neuroróżnorodnych?
- Jak realizujesz cele związane z modelowaniem empatii, dobrostanem, praktykowaniem wdzięczności?
- Jak włączasz do zajęć zagadnienia związane z ESG?
- Czy oferujesz student(k)om pre- i post-testy, by mogli monitorować swój postęp?
- Jak budujesz relacje? Jak o nie dbasz?
- Jakie macie rytuały (Ty i grupa zajęciowa)?
- Czy problemy, które stawiasz przed student(k)ami są realne, lokalne lub globalne?
- Jakie kroki stawiasz w stronę modelu competency-based education?
- Jakie elementy zawiera Twoja informacja zwrotna dla osób uczących się?
- Czy prosisz o informację zwrotną?
- Czy Twoi studenci definiują swoje cele uczenia się?
- Jak realizujesz elementy self-directed learning?
Szkolenie jest dostępne na kanale yt, playlista Dydaktyczne Piątki.
14 wyświetleń
Więcej
-
2024-10-15
Gala "Święto Dydaktyki" 2024!