Wnoski z pierwszej edycji programu doceniania na PG | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2024-05-07

Wnoski z pierwszej edycji programu doceniania na PG

DP
Porozmawiajmy o tym, jakiego ideału wykładowcy poszukują dziś młodzi ludzie.

A szukają w nas przede wszystkim... człowieka. Po prostu. Kogoś, kto zauważy, doceni, okaże troskę i szacunek, kto będzie zaangażowany w swoją pracę dydaktyczną... To takie proste. I takie trudne jednocześnie, jak pokazuje rzeczywistość.

Zróbmy sobie namysł nad tym, KIM i JAK chcemy być dla naszych studentek i studentów - zapraszamy już w najbliższy piątek 10 maja 2024 r.
 
Małgosia Kostrzewska (koordynatorka programu edush#re)
Grażyna Knitter💛 (trenerka rozwoju zawodowego, coach akademicki)
opowiedzą, kogo szukają młodzi i jak rozumieją swoją misję dydaktyczną nauczyciele i nauczycielki.
 
Tytuł: "W poszukiwaniu ideału nauczyciela akademickiego - perspektywa motywacji studentów i nauczycieli w procesie edukacyjnym”
Podzielimy się wnioskami z 1. edycji programu doceniania eduSHARE na Politechnika Gdańska
 
Kilka zdań ze wstępu:
"Poszukując cech idealnego nauczyciela, analizujemy wzajemny wpływ studentów i wykładowców.
Poza głosem studentów, równie ważna jest perspektywa nauczycieli akademickich. W programie eduSHARE nominowani wykładowcy, podobnie jak studenci, otrzymują kwestionariusz, w którym odpowiadają na pytania związane z pełnioną przez siebie rolą.
 
- jak postrzegasz swoją rolę jako nauczyciela akademickiego?
- co najbardziej motywuje Cię i inspiruje do pracy dydaktycznej?
- jakie widzisz wyzwania w pracy nauczyciela akademickiego i jak sobie z nimi radzisz?
- w jaki sposób motywujesz studentów do uczenia się?
- w jaki sposób budujesz relacje ze studentami?
- w jaki sposób budujesz przyjazne środowisko uczenia się?
 
Na podstawie obu kwestionariuszy, studenckiego i nauczycielskiego, powstały kryteria oceny nauczycieli zgłaszanych do eduSHARE:
- dostrzega szerszą perspektywę pracy nauczyciela akademickiego
- potrafi zaangażować i zmotywować studentów do uczenia się
- dba o studentów i wspiera ich nie tylko w sprawach związanych z dydaktyką
- buduje przyjazne i bezpieczne środowisko uczenia się i rozwoju
- jest autorytetem dla swoich studentów i ma wpływ na ich rozwój.
 
Z kwestionariuszy nauczycieli wyłania się autoportret idealnego wykładowcy, w tym napędzające go motywacje i to, jak postrzega swoją rolę."
 
O nowym programie doceniania nauczycieli akademickich na Politechnika Gdańska edush#re💛 można przeczytać w 2 artykułach:
 
 
Zapraszamy w piątek 10 maja 2024 r. o godz. 13.15 online ☺
20 wyświetleń