Oceny: do czego tak naprawdę motywują uczniów? Co mówią wyniki badań? | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-01-15

Oceny: do czego tak naprawdę motywują uczniów? Co mówią wyniki badań?

PonnaPol
Rozprawmy się z mitem ocen jako skutecznym narzędziem w procesie uczenia się.

System ocen szkolnych jest sposobem kontrolowania zachowania uczniów, nie mierzy wiedzy i umiejętności, nie pełni roli komunikatora i nie motywuje do uczenia się. Motywuje za to do obierania strategii uniknięcia kary, co często oznacza poszukiwanie drogi do oszukania systemu lub uczenia się wyłącznie dla pozyskania oceny (3Z). Stres związany z koniecznością funkcjonowania w ciągłym poczuciu zagrożenia skutkuje problemami z zapamiętywaniem, awersją do szkoły, nauczycieli i uczenia się oraz problemami ze zdrowiem.

Prowadząca: dr hab. Joanna Mytnik, prof. UG

31 stycznia 2022 r., godz. 18.00. Dołącz do webinaru (MSTeams).

57 wyświetleń