Szkolenia certyfikowane w roku akademickim 2022-2023 | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Szkolenia certyfikowane w roku akademickim 2022-2023

W ramach systemu certyfikacji kompetencji dydaktyczno-metodycznych nauczycieli akademickich PG oferujemy 68 szkoleń na 3 poziomach zaawansowania w 7 obszarach tematycznych.

Poziomy zaawansowania

Szkolenia na poziomie 2 (rozszerzonym) zawierają treści z poziomu 1 (podstawowego). Nie ma konieczności uczestnictwa w szkoleniu na poziomie 1, aby wziąć udział w szkoleniu na poziomie 2.

  1. Poziom podstawowy (wprowadzenie do tematu): 4 godz. dyd., interaktywny wykład, wprowadzenie do zagadnienia. Ukończenie szkolenia (uzyskanie certyfikatu) w oparciu o test wiedzy lub mini-projekt. Treści z poziomu 1 są powtarzane na szkoleniu na poziomie 2.
  2. Poziom rozszerzony (praca warsztatowa): 8 lub 16 godz. dyd., realizuje cele szkolenia na poziomie 1 i pozwala na rozszerzenie tematu o praktyczną prace warsztatową. Warto dokonać wyboru między poziomem 1 i 2, treści z poziomu 1 są powtarzane na szkoleniu na poziomie 2.. Ukończenie szkolenia (uzyskanie certyfikatu) w oparciu o wykonany projekt.

Poziom 3 to wizyta studyjna w jednym z europejskich ośrodków specjalizujących się w nowoczesnej dydaktyce.

 

Miejsce szkoleń

Warsztaty realizujemy stacjonarnie w kameralnych grupach, w sali 205 (gmach główny). Oferujemy gorącą kawę i herbatę z ciasteczkami i owocami oraz przyjazną przestrzeń z fotelami, kanapami, pufami i piłkami do siedzenia, by każda osoba mogła czuć się komfortowo. 

 

Koordynator szkoleń

Mirek Wołowik, tel. 690 441 591 (godz. 8.00-16.00), mail: szkolenia.cne@pg.edu.pl. Zapraszamy do kontaktu! 

 


I. Metodyka nauczania

Nowoczesna metodyka nauczania nastawiona na aktywny wykład, zaangażowanie studentów, pracę zespołową, krytyczne myślenie, kreatywność i zastosowanie wiedzy.


Podstawy metodyki nauczania

Szkolenie dla doktorantów i nauczycieli bez doświadczenia w samodzielnym prowadzeniu zajęć i z doświadczeniem do 5 lat.

  • 8 h szkoleniowych 
 

Metodyka nauczania zdalnego

  • 8 h szkoleniowych (termin: czwartek 22.02.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: czwartek 23.02.2023 r.)

     

 

Kompetencje cyfrowe dydaktyków

Wyjątkowe warsztaty prowadzone przez znakomite metodyczki Centrum E-learningu AGH w Krakowie. Szkolenie certyfikowane, otwarte dla wszystkich nauczycieli akademickich i doktorantów polskich uczelni. MIejsce: sala wystawowa w Hydromechanice (budynek nr 11, obok gmachu głównego). Więcej

  • 8 h szkoleniowych (termin: środa 11.01.2023 r.) 

     

Active learning w praktyce

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 21.10.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 13.12.2022 r.)
  • 4 h szkoleniowych (termin: piątek 10.02.2023 r.) 
  • 8 h szkoleniowych (termin: czwartek 18.05.2023 r.)

 

Rola pytań w nauczaniu

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 25.11.2022 r.) 
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 20.12.2022 r.)

 


Praca metodą projektu

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 28.10.2022 r.)
  • 16 h szkoleniowych (termin: wtorek-środa 29-30.11.2022 r.)
  • 16 h szkoleniowych (poniedziałek-wtorek 26-27.06.2023 r.)

 


Metoda case study

 


Grywalizacja w edukacji

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 4.11.2022 r.)
  • 16 h szkoleniowych (termin: wtorek-środa 8-9.11.2022 r.)
  • 16 h szkoleniowych (termin: wtorek-środa 17-18.01.2023 r.)

 

 


II. Neurodydaktyka

Poznanie podstaw działania mózgu w kontekście motywacji i tworzenia pamięci, zapoznanie się z najnowszymi wynikami badań naukowych dotyczących projektowania procesu efektywnego uczenia się i konstruowania wiedzy.


Podstawy procesu uczenia się dla nauczycieli

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 14.10.2022 r.)
  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 20.01.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 18.10.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 24.01.2023 r.)
  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 3.02.2023 r.)
  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 24.03.2023 r.)

 

 


III. Nowe technologie w nauczaniu

Warsztat narzędziowy zapewnia nauczycielowi świadome i sprawne wykorzystanie platform edukacyjnych, które służą tworzeniu nowoczesnych interaktywnych materiałów dydaktycznych oraz prowadzeniu angażujących zajęć stacjonarnych, prowadzonych zdalnie i e-learningowych.


Microsoft Teams (zespoły, komunikacja) 

Warsztaty z nowych (fantastycznych!) funkcji platformy MSTeams zostaną dostosowane do potrzeb uczestników w oparciu o informacje zawarte w formularzu zgłoszenia i będą na bieżąco uwzględniane podczas warsztatów. Osobom bez żadnego doświadczenia w wykorzystaniu MSTeams oferujemy indywidualne konsultacje prowadzone przez dr inż. Natalię Gietka (natalia.gietka@pg.edu.pl).

  • 8 h szkoleniowych (termin: środa 16.11.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: środa 23.11.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 7.02.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 14.02.2023 r.)
 

Platforma eNauczanie

Czas zadbać o jakość naszych kursów! Na poziomie podstawowym lub zaawansowanym. Zapraszamy do pracy warsztatowej i testowania nowych funkcjonalności, pomożemy Ci podnieść swój poziom kompetencji w zakresie projektowania angażujących i estetycznych treści na platformie eNauczanie. To nie jest trudne! Nasi trenerzy zapewnią Ci komfort pracy podczas szkolenia. 

Warsztaty z obsługi platformy eNauczanie zostaną dostosowane do potrzeb uczestników w oparciu o informacje zawarte w formularzu zgłoszenia i będą na bieżąco uwzględniane podczas warsztatów. Osobom bez żadnego doświadczenia w wykorzystaniu platformy eNaucznie oferujemy indywidualne konsultacje prowadzone przez Pawła Traczyka (zapisy na konsultacje indywidualne realizujemy w zakładce "E-learning").

  • 8 h szkoleniowych na grupę (termin: środa 14.12.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych na grupę (termin: środa 11.01.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych na grupę (termin: środa 8.02.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych na grupę (termin: środa 15.02.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych na grupę (termin: środa 17.02.2023 r.)
 

Nowe technologie w edukacji

Przegląd 30 i testowanie 5 aplikacji.
  • 8 h szkoleniowych (termin: środa 19.10.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: środa 25.01.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: czwartek 2.02.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: poniedziałek 13.02.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 4.04.2023 r.)

 


IV. Komunikacja

Zapobieganie, rozpoznawanie i odpowiednie reagowanie na konflikty w zespole. Rozwijanie umiejętności stosowania skutecznych strategii porozumiewania się, udzielania informacji zwrotnej. Rozpoznawanie, wsparcie i praca ze studentami w kryzysie.


Rozwiązywanie konfliktów


Praca ze studentem w kryzysie


FRIS: poznaj swoje style myślenia i działania

 


Moc Empatii - język żyrafy w procesie dydaktycznym

 


V. Warsztat nauczyciela

Projektowanie i wdrażanie nowoczesnych metod nauczania wymaga solidnego warsztatu dydaktycznego i umiejętności technicznych w zakresie prawidłowej emisji głosu, wizualizowania treści, nagrywania audio i wideo, prawidłowej wymowy w języku angielskim, a także budowania relacji w grupie zajęciowej i znajomości podstaw pracy zespołowej.


Emisja głosu


Język angielski w naukach technicznych


Team building jako wstęp do pracy zespołowej

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 18.11.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 22.11.2022 r.)
 

Budowanie relacji w grupie

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 2.12.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: środa 7.12.2022 r.)

 


Notatki wizualne w edukacji


Projektowanie infografik


Storytelling w edukacji


Nagrywanie wideo-wykładów i podcastów

 

Rola prezentacji w nauczaniu

 


VI. Praca z grupa wielokulturową

Kluczowe kompetencje potrzebne do pracy z grupami wielokulturowymi. Specyfika innych kultur, zrozumienie zachowań i postaw studentów zagranicznych, wsparcie procesów komunikacji i integracji w grupie.


Komunikacja w zespole wielokulturowym

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 9.12.2022 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 10.01.2023 r.)
 

Dobre praktyki w pracy z grupą wielokulturową

  • 4 h szkoleniowe (termin: piątek 13.01.2023 r.)
  • 8 h szkoleniowych (termin: wtorek 31.01.2023 r.)

 

 


VII. Dobrostan nauczyciela akademickiego

Dobra kondycja psychiczna nauczyciela, wysoka motywacja do pracy dydaktycznej oraz poczucie sensu są podstawą projektowania oraz prowadzenia wysokiej jakości angażujących zajęć. Możliwość zrozumienia przyczyn wypalenia zawodowego, rozpoznania symptomów, zadbania o swój dobrostan i umiejętność zarządzania sobą w czasie stanowią podstawowy element procesu podnoszenia jakości kształcenia.


Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu


Dobrostan nauczyciela


Zarządzanie sobą w czasie


Jak radzić sobie ze stresem?