Kursy „Efektywne uczenie się i rozwój” | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Kursy „Efektywne uczenie się i rozwój”

"Efektywne uczenie się, praca zespołowa i komunikacja"

Daty spotkań (online) w sem. zimowym 2022/2023: 16, 23, 30 listopada i 7, 14 i 21 grudnia 2022 r. oraz 11 stycznia 2023 r. Webinaria odbywają się w ŚRODY o godz. 16.00-17.30. 

Drogie Studentki i Studenci oraz Doktorantki i Doktoranci Politechniki Gdańskiej! 

Zapraszamy Was na bezpłatny certyfikowany kurs „Efektywne uczenie się, praca zespołowa i komunikacja”.

  • Czas trwania: 15 godzin kontaktowych (webinaria).
  • Semestry: zimowy i letni każdego roku.
  • Forma: zdalna (MS Teams).

Koordynatorka kursu: dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG. Prowadzenie: Dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG, mgr Olga Ludyga.

ZAPISZ SIĘ (LINK DO FORMULARZA)

Program kursu:

Moduł I: Podstawy neurobiologiczne procesu uczenia się.
  1. Proces zapamiętywania z perspektywy budowy i działania mózgu, rodzaje pamięci.
  2. Rola hipokampa w tworzeniu i przywoływaniu śladów pamięciowych.
  3. Iluzja kompetencji (nieskuteczne strategie uczenia się).
  4. Rola emocji w procesie zapamiętywania, rola ciała migdałowatego.
  5. Skoncentrowany tryb pracy mózgu – warunki efektywnego uczenia się w pełnej koncentracji uwagi.
  6. Miejsca uczenia się.
  7. Uczenie innych.
  8. Uczenie się w grupie.
  9. microlearning.
  10. Tryb rozproszony pracy mózgu – rola przerw w procesie zapamiętywania.
  11. Strategia skutecznego tworzenia pamięci "space repetition".
  12. Rola snu, aktywności fizycznej i diety w procesie tworzenia pamięci.
  13. Mózgowy układ nagrody, technika pomodoro.
  14. Prokrastynacja – podłoże neurobiologiczne i sposoby przeciwdziałania.
  15. Listy zadań, planowanie pracy, time blocking, task batching.
Moduł II: Narzędzia efektywnego uczenia się i rozwój osobisty.
  1. Narzędzia uczenia się.
  • Fiszki.
  • Mapy myśli.
  • Notatki wizualne.
  • Skojarzenia, opowieści.
  • Wykorzystanie orientacji przestrzennej.
  1. Nastawienie do uczenia się (badania Carol Dweck) i zorientowanie na cel.
  2. Neuronauka a medytacja.
  3. Praktykowanie wdzięczności w świetle wyników najnowszych badań.
  4. Dziennik wdzięczności.
  5. Refleksyjny dziennik uczenia się i rozwoju.
  6. Siedem rzeczy, które powinieneś/powinnaś zrobić na studiach.
  7. Mój dobrostan.
Moduł III: Komunikacja
  1. Style komunikacji, bariery.
  2. Komunikacja niewerbalna.
  3. Komunikacja w zespole wielokulturowym.
  4. Etykieta na uczelni (komunikacja student-wykładowca).
Moduł IV: Praca zespołowa
  1. Podział zadań, wyznaczenie etapów (milestones), organizacja grafiku pracy.
  2. Role w grupie, identyfikowanie umiejętności członków grupy.
  3. Efektywna współpraca w zespole projektowym.
  4. Ocena postępów i wkładu w pracę grupy.
  5. Etapy tworzenia się zespołu.
  6. Narzędzia do pracy grupowej.

Do zaliczenie kursu i uzyskania certyfikatu niezbędna jest realizacja 2 projektów i zaliczenie 4 quizów wiedzy oraz obecność na 5 (z 7) webinariów.

 


"Jak się uczyć efektywnie?" interaktywny webinar dla studentów (90 minut)

Zapraszamy wszystkich uczniów i studentów (a także nauczycieli i rodziców) na interaktywne, angażujące szkolenie w ramach online.

Zagadnienia: neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się, warunki, w jakich zachodzi tworzenie trwałych śladów pamięciowych. Nieskuteczne metody uczenia się. Dwa tryby uczenia się. Efektywne rozłożenie procesu nauki w czasie. Odpoczynek, nuda, sen, drzemka, aktywność fizyczna jako kluczowe elementy procesu tworzenia pamięci. Techniki wspomagające koncentrację, utrwalanie wiedzy. Proces czy efekt? Mózgowy układ nagrody. Prokrastynacja – neurobiologiczne podłoże, sposoby zmiany nawyku. Planowanie pracy, listy zadań dzienne i tygodniowe.

Prowadzi: dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji.

Oczekujemy na uruchomienie nowego terminu.