Filtry
-
23-01-2025
Narzędzia AI w dydaktyce
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w projektowaniu procesu dydaktycznego i podczas zajęć. Program Prezentacja wybranych narzędzi GenAI (porównanie modeli ChatGPT/Gemini/Copilot/Claude/Bielik, funkcje GPT-o1, GPT-o1 with canvas, Storm, NotebookLM, SciSpace, Perplexity, Askyourpdf, Listening.io,...
-
23-01-2025
Narzędzia AI w dydaktyce
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w projektowaniu procesu dydaktycznego i podczas zajęć. Program Prezentacja wybranych narzędzi GenAI (porównanie modeli ChatGPT/Gemini/Copilot/Claude/Bielik, funkcje GPT-o1, GPT-o1 with canvas, Storm, NotebookLM, SciSpace, Perplexity, Askyourpdf, Listening.io,...
-
24-01-2025
Future of Jobs Report 2025: edukacja w lustrze | 24.01.2025
Czy uczelnie są w stanie zwinnie reagować na zmiany, jakie zachodzą w świecie? Wspieranie jakich kompetencji jest kluczowe w procesie kształcenia? Na co ma wpływ nauczyciel akademicki? Analiza raportów "Future of Jobs Report" 2025 (Światowe Forum Ekonomiczne), "Kompetencje Inżyniera Przyszłości" 2024 (InFuture Institute, AGH) i "Kompetencje Przyszłości" (DeLAB UW) w kontekście...
-
29-01-2025
AI w dydaktyce akademickiej (wytyczne PG i zmiana modelu oceniania)
Wiedza z zakresu podstaw sztucznej inteligencji w edukacji i skali oceniania AIAS Rozumienie założeń polityki AI na Politechnice Gdańskiej Rozumienie procesu oceniania efektów uczenia się w dobie AI Wdrażanie metod oceniania procesu powstawania pracy studenta Refleksyjne korzystanie z narzędzi GenAI w procesie kształcenia Świadomość wagi wspierania biegłości AI u...
-
30-01-2025
Nagrywanie wykładów wideo i podkastów (część 1)
Cel Zapoznanie się z podstawami nagrywania i montażu wideo oraz programami OBS Studio i DaVinci Resolve. Program Omówienie badań dotyczących edukacyjnych treści wideo Zapoznanie z podstawowymi zasadami i informacjami w tematyce nagrywania i montażu wideo Nauka obsługi programu OBS Studio Nauka montażu w DaVinci Resolve Praca własna:...
-
31-01-2025
Kurs „Tutoring akademicki”
Cel Przygotowanie wybranych nauczycieli akademickich do pełnienia roli tutorów w Politechnice Gdańskiej. To element budowania strategii wprowadzania tutoringu na PG. Program Efektywna komunikacja - jak pytać jak słuchać? Plan podróży tutorskiej - kontrakt, kamienie milowe Wartości, predyspozycje i umiejętności Praca na zasobach, cele,...
-
31-01-2025
What can teachers learn about ‘remembering’ and ‘thinking’ from Bjork, Kahneman and Tversky?
What can teachers learn about ‘remembering’ and ‘thinking’ from Bjork, Kahneman and Tversky? Memory is obviously essential for learning. Some educational researchers even define learning as ‘building long-term memory’. However, as a lifelong learner, as an experienced teacher and as a budding researcher on the topic of memory and education, I learned that filling up our memory...
-
06-02-2025
Nagrywanie wykładów wideo i podkastów (część 2)
Cel Zapoznanie się z podstawami nagrywania i montażu wideo oraz programami OBS Studio i DaVinci Resolve. Program Omówienie badań dotyczących edukacyjnych treści wideo Zapoznanie z podstawowymi zasadami i informacjami w tematyce nagrywania i montażu wideo Nauka obsługi programu OBS Studio Nauka montażu w DaVinci Resolve Praca własna:...
-
06-02-2025
Kurs „Tutoring akademicki”
Cel Przygotowanie wybranych nauczycieli akademickich do pełnienia roli tutorów w Politechnice Gdańskiej. To element budowania strategii wprowadzania tutoringu na PG. Program Efektywna komunikacja - jak pytać jak słuchać? Plan podróży tutorskiej - kontrakt, kamienie milowe Wartości, predyspozycje i umiejętności Praca na zasobach, cele,...
-
07-02-2025
Projektowanie zasobów edukacyjnych w Canva
Cel Poznanie możliwości aplikacji webowej Canva w tworzeniu nowoczesnych materiałów dydaktycznych. Program Podstawy obsługi aplikacji webowej Canva (www.canva.com) Krótka prezentacji dostępnych funkcji Wprowadzenie do wytycznych dotyczących dostępności treści internetowych pod kontem tworzenia nowoczesnych materiałów dydaktycznych – WCAG Prace...