Metody aktywnej pracy studentów na wykładzie
11 December 2025
09:00 - 12:30
METODY AKTYWNEJ PRACY STUDENTÓW NA WYKŁADZIE | Joanna Mytnik | 4 | Godziny: 9.00-12.30 | sala 205 GG
Cel
Umiejętność projektowania strategii aktywnego udziału studentów i studentek podczas zajęć.
Program
- Projektowanie krótkich aktywności na rozpoczęcie i zakończenie zajęć, tzw. small teaching (praca indywidualna i zespołowa, burza mózgów).
- Projektowanie strategii aktywnej pracy studentów i studentek podczas wykładów dla dużych grup (dyskusja, burza mózgów).
- Projektowanie aktywności wspierających kompetencje krytycznego myślenia, korzystania z wiarygodnych źródeł informacji, współpracy, komunikacji, autorefleksji, dyskusji (zespołowa, burza mózgów, prezentacja wyników).
- Wykorzystanie narzędzi GenAI w projektowaniu aktywnych zajęć (dyskusja, warsztat).
Kompetencje
- Znajomość neuronaukowych podstaw uczenia się, zwłaszcza warunków motywacji.
- Znajomość wyników badań naukowych na temat active learning.
- Świadomie dobieranie rodzaju aktywności do założonego celu dydaktycznego.
- Refleksyjne projektowanie angażujących zajęć.
- Umiejętność dawania instrukcji i wzbudzania motywacji do aktywnej pracy.
- Umiejętność wykorzystania narzędzi GenAI w procesie dydaktycznym.
Wymagania: notes i długopis.