Praktyczne wykorzystanie modeli Jezykowych w dydaktyce akademickiej
3 December 2025
09:00 - 12:30
PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE MODELI JĘZYKOWYCH W DYDAKTYCE AKADEMICKIEJ | Maciej Worwa | 4 godz. dyd. | godziny: 9.00-12.30 | sala 205 GG
Cel
Zdobycie umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w projektowaniu procesu dydaktycznego i podczas zajęć.
Program
- Prezentacja wybranych modeli językowych, porównanie, przegląd funkcji.
- Testowanie wybranych narzędzi GenAI w procesie dydaktycznym, dyskusja (wybrany model językowy, NotebookLM, Napkin.ai, Perplexity.ai)
- Prezentacja wybranych narzędzi GenAI (ElevenLabs, HeyGen, Gamma, SciSpace, StudyFetch, Suno)
- Projektowanie instrukcji dla studentów w celu wspierania procesu uczenia się (prompty).
- Konstruowanie metapromptów wspierających proces uczenia się.
Kompetencje
- Wiedza z zakresu podstaw sztucznej inteligencji w edukacji.
- Znajomość różnic między narzędziami GenAI.
- Umiejętność konstruowania metapromptów (prompt engineering).
- Umiejętność wykorzystania wybranych narzędzi GenAI w procesie dydaktycznym (projektowanie i prowadzenie zajęć).
- Refleksyjne korzystanie z narzędzi GenAI w procesie kształcenia.
- Świadomość wagi wspierania biegłości AI u studentów.
Wymagania wstępne: własny laptop z zasilaczem, konto gmail.