GenAI: największe wyzwanie? OCENIANIE. Warsztaty.
AI zmienia sposób, w jaki rozumieliśmy dotąd funkcjonowanie systemów edukacyjnych. To już jest inny świat. Rola nauczyciela, jego kompetencje, zmieniają się. Dziś uczymy się inaczej.
Wątki, którymi zajmiemy się na Dydaktycznym Piątku 11.10.2024 r., godz. 13.15:
- Pedagogika AI (wiedza specjalistyczna + metodyka nauczania + technologia)
- Taksonomia Blooma z uwzględnieniem AI
- Co staje się celem oceniania w dobie AI? Efekt czy proces? I czy ten proces ma uwzględniać biegłość AI?
- Skala AIAS (stopnie wykorzystania AI w pracy studenta).
- Dlaczego kolory w skali AIAS mają znaczenie?
- AIAS w nauczaniu języków.
- Dlaczego mamy obawy, że AI będzie pisać za studentów? Jak temu przeciwdziałać?
- Jak zaimplementować wykorzystanie narzędzi GenAI do procesu edukacyjnego?
- Jakich narzędzi użyć na zajęciach?
- Studenci: jak wspierać budowanie kompetencji biegłości AI?
- Automatyzacja oceniania prac studentów: kiedy nie należy tego robić?
- AI wspiera osoby neuroróżnorodne w procesie uczenia się.
- Rekomendacje dla nauczycieli.
Raporty i publikacje, do których warto zajrzeć:
- AI competency framework for teachers (Unesco 2024)
- 4 promises of AI in education (The role of AI i Education, WEF 2024)
- Report of the Yale Task Force on AI (2024)
Wystąpienie Tomka Jankowskiego (2 części) o tresowaniu smoków (AI):
Podstawy AI dla nauczycieli:
AI tutor, czyli jak GenAI pomaga w uczeniu się.
Prowadzenie: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
ZASADY. EDUKOWANIE. WSPIERANIE. Tego potrzebują Twoi studenci. Ty też.
Zapraszamy na kolejny (czwarty) webinar z serii EDUxAI, czyli GenAI dla nauczycieli. Program otwartych szkoleń online dla kadry akademickiej "Dydaktyczne Piątki", link do spotkania
Zapraszamy!