29 maja: Oceny urojone: rzecz o motywacji do uczenia się
OCENY UROJONE: rzecz o motywacji do uczenia się
Dlaczego ludzie się uczą? Jakie są źródła motywacji naszych uczennic i uczniów oraz studentek i studentów do uczenia się? Dlaczego moi studenci i studentki mogą chcieć uczestniczyć w nieobowiązkowym wykładzie? Motywacja oparta jest o chęć zdobycia nagrody lub konieczność uniknięcia kary. Jaką rolę pełnią stopnie w procesie motywacji? Jaka jest rola nauczyciela w procesie uczenia się? Co mówią wyniki badań naukowych na temat stopni i motywacji do uczenia się oraz dobrostanu osób ocenianych za pomocą stopni? I wreszcie: jak nauczanie z pozycji władzy, kontrola i wymuszanie pożądanych postaw wpływają na proces tworzenia śladów pamięciowych? Dlaczego strach uniemożliwia uczenie się?
Zapraszam w neuronaukową podróż po procesie motywacji w szkole/na uczelni.
Prowadząca: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)