Grywalizacja w edukacji: warsztaty 16-godzinne | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Wydarzenia

Grywalizacja w edukacji: warsztaty 16-godzinne

8 - 9 Listopad 2022

Zobacz kartę szkolenia

Termin warsztatów 4-godzinnych (9.00-12.00):

Terminy warsztatów 16-godzinnych (9.00-15.00):

Wideo-zaproszenie

Cel warsztatów:

  • Poznasz i zrozumiesz neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się, motywacji, roli emocji w tworzenie pamięci.
  • Poznasz najnowsze wyniki badań na temat działania układu motywacyjnego.
  • Poznasz sposoby wzbudzenia i utrzymania bardzo wysokiej motywacji studentów do uczenia się przez wykorzystanie mechanizmów znanych z gier.
  • Poznasz elementy mechaniki i dynamiki gier (punkty, odznaki, etapy, postęp, rangi, okna czasu, wymiana dóbr, handel, kolekcjonowanie, kooperacja, niespodzianki).
  • Przeanalizujesz przykłady grywalizacji zajęć akademickich.
  • Zrozumiesz, jak grywalizacja powoduje zmianę nawyków studentów w uczeniu się, motywuje do systematycznej pracy, współpracy, zarządzania sobą i zadaniami w czasie, strategicznego podejścia do własnej edukacji i wzięcia odpowiedzialności za własną pracę.
  • Nauczysz się obsługiwać darmowe aplikacje wspierające system motywacyjny.
  • Zaprojektujesz stronę internetową do swojej grywalizacji.
  • Skonstruujesz prosty system motywacyjny.
  • Wygenerujesz tabele wyników graczy.
  • Zaprojektujesz zadania, które silnie motywują studentów do pracy.
  • Nauczysz się projektować i implementować quizy samosprawdzające.
  • Skonstruujesz szablon do grywalizacji przedmiotu akademickiego (na cały semestr).
  • Zaprojektujesz środowisko, w którym można bezpiecznie popełniać błędy i traktować je jako okazję do rozwoju, udział, w którym daje wysoką satysfakcję i przyjemność (zarówno studentom-graczom, jak i wykładowcy-mistrzowi gry).
  • Zasymulujesz różne warianty systemu oceniania postępu w celu wyboru najlepszego.

Program warsztatów:

  1. Przykład zastosowania grywalizacji w przedmiocie akademickim (analiza elementów, efekty, opinie studentów)
  2. Przykłady wykorzystania grywalizacji poza systemem edukacyjnym.
  3. Źródła motywacji, mózgowy układ nagrody, warunki osiągnięcia efektu „flow”.
  4. Podstawowe elementy mechaniki i dynamiki gier i ich zastosowanie w zgrywalizowanym kursie.
  5. Narracja w grze: źródła inspiracji, sposoby implementacji fabuły do gry, fabularyzacja zadań., formy zadań.
  6. Czego należy unikać grywalizując zajęcia akademickie?
  7. Przykłady zastosowania grywalizacji w przedmiotach akademickim (krytyczna analiza, ocena efektów).
  8. Projektowanie angażujących zadań dla studentów.
  9. Projektowanie stron internetowych do grywalizacji przedmiotu.
  10. Tworzenie współdzielonych tabel wyników.
  11. Praca w aplikacjach wspierających utrzymanie zaangażowania uczestników.
  12. Od pomysłu do szkicu: projektowanie systemu zgrywalizowanych zajęć.