Grywalizacja w edukacji: warsztaty 4-godzinne
4 November 2022
09:00 - 12:00
Termin warsztatów 4-godzinnych (9.00-12.00):
- 4 listopada 2022 r. (piątek) ZAPISZ SIĘ
Terminy warsztatów 16-godzinnych (9.00-15.00):
- 8-9 listopada 2022 r. (wtorek-środa) ZAPISZ SIĘ
- 17-18 stycznia 2023 r. (wtorek-środa) ZAPISZ SIĘ
Cel warsztatów:
- Poznasz i zrozumiesz neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się, motywacji, roli emocji w tworzenie pamięci.
- Poznasz najnowsze wyniki badań na temat działania układu motywacyjnego.
- Poznasz sposoby wzbudzenia i utrzymania bardzo wysokiej motywacji studentów do uczenia się przez wykorzystanie mechanizmów znanych z gier.
- Poznasz elementy mechaniki i dynamiki gier (punkty, odznaki, etapy, postęp, rangi, okna czasu, wymiana dóbr, handel, kolekcjonowanie, kooperacja, niespodzianki).
- Przeanalizujesz przykłady grywalizacji zajęć akademickich.
- Zrozumiesz, jak grywalizacja powoduje zmianę nawyków studentów w uczeniu się, motywuje do systematycznej pracy, współpracy, zarządzania sobą i zadaniami w czasie, strategicznego podejścia do własnej edukacji i wzięcia odpowiedzialności za własną pracę.
- Nauczysz się obsługiwać darmowe aplikacje wspierające system motywacyjny.
- Zaprojektujesz stronę internetową do swojej grywalizacji.
- Skonstruujesz prosty system motywacyjny.
- Wygenerujesz tabele wyników graczy.
- Zaprojektujesz zadania, które silnie motywują studentów do pracy.
- Nauczysz się projektować i implementować quizy samosprawdzające.
- Skonstruujesz szablon do grywalizacji przedmiotu akademickiego (na cały semestr).
- Zaprojektujesz środowisko, w którym można bezpiecznie popełniać błędy i traktować je jako okazję do rozwoju, udział, w którym daje wysoką satysfakcję i przyjemność (zarówno studentom-graczom, jak i wykładowcy-mistrzowi gry).
- Zasymulujesz różne warianty systemu oceniania postępu w celu wyboru najlepszego.
Program warsztatów:
- Przykład zastosowania grywalizacji w przedmiocie akademickim (analiza elementów, efekty, opinie studentów)
- Przykłady wykorzystania grywalizacji poza systemem edukacyjnym.
- Źródła motywacji, mózgowy układ nagrody, warunki osiągnięcia efektu „flow”.
- Podstawowe elementy mechaniki i dynamiki gier i ich zastosowanie w zgrywalizowanym kursie.
- Narracja w grze: źródła inspiracji, sposoby implementacji fabuły do gry, fabularyzacja zadań., formy zadań.
- Czego należy unikać grywalizując zajęcia akademickie?
- Przykłady zastosowania grywalizacji w przedmiotach akademickim (krytyczna analiza, ocena efektów).
- Projektowanie angażujących zadań dla studentów.
- Projektowanie stron internetowych do grywalizacji przedmiotu.
- Tworzenie współdzielonych tabel wyników.
- Praca w aplikacjach wspierających utrzymanie zaangażowania uczestników.
- Od pomysłu do szkicu: projektowanie systemu zgrywalizowanych zajęć.