Active learning w praktyce
21 October 2022
09:00 - 12:00
Cele szkolenia:
- Poznasz i zrozumiesz różnice między aktywną i pasywną formą prowadzenia zajęć, które wpływają na poziom osiąganych efektów uczenia się.
- Poznasz najnowsze wyniki badań naukowych na temat aktywnych i pasywnych form nauczania.
- Poznasz 30 sposobów na aktywną pracę studentów z treściami podczas wykładów.
- Nauczysz się organizować pracę zespołową podczas wykładów, ćwiczeń i laboratoriów bez względu na liczebność grupy i formę zajęć.
- Posiądziesz umiejętność inicjowania aktywnej pracy studentów podczas zajęć, zwłaszcza podczas wykładów.
- Wygenerujesz formy pracy sprzyjające rozpoczęciu i zakończeniu zajęć.
Treści szkolenia:
Small teaching: 30 prostych strategii na zainicjowanie aktywnej pracy studentów podczas wykładu. Metody wspierające aktywne zdobywanie i przetwarzanie wiedzy, ćwiczenie umiejętności krytycznego myślenia, korzystania z wiarygodnych źródeł informacji, współpracy, komunikacji, autorefleksji, dyskusji.
- Aktywny i pasywny wykład w świetle najnowszych wyników badań naukowych: dlaczego interakcje sprawiają trudność wykładowcom i studentom?
- Pierwsze 5 minut zajęć jako kluczowy moment koncentracji uwagi studentów: 8 prostych sposobów na rozpoczęcie.
- Ostatnie 5 minut zajęć jako element podsumowujący: 8 prostych sposobów na refleksyjne zakończenie zajęć.
- 14 prostych strategii na kilkuminutową pracę zespołową podczas zajęć niezależnie od liczebności grupy (presentation question titles, peer instruction, buzz words, keywords, assign-in-class-writing, one-minute paper, 3-minute-pause, context, review questions, mind map, 3-2-1 strategy, nominate the topic for further discussion, Q&A mode, share notes).