TRZECIA EDYCJA
29 maja 2023 r., 18.00-19.30
OCENY UROJONE: rzecz o motywacji do uczenia się
Dlaczego ludzie się uczą? Jakie są źródła motywacji naszych uczennic i uczniów oraz studentek i studentów do uczenia się? Dlaczego moi studenci i studentki mogą chcieć uczestniczyć w nieobowiązkowym wykładzie? Motywacja oparta jest o chęć zdobycia nagrody lub konieczność uniknięcia kary. Jaką rolę pełnią stopnie w procesie motywacji? Jaka jest rola nauczyciela w procesie uczenia się? Co mówią wyniki badań naukowych na temat stopni i motywacji do uczenia się oraz dobrostanu osób ocenianych za pomocą stopni? I wreszcie: jak nauczanie z pozycji władzy, kontrola i wymuszanie pożądanych postaw wpływają na proces tworzenia śladów pamięciowych? Dlaczego strach uniemożliwia uczenie się?
Zapraszam w neuronaukową podróż po procesie motywacji w szkole/na uczelni.
Prowadząca: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
24 kwietnia 2023 r., 18.00-19.30
TUTORING - dlaczego spersonalizowana edukacja ma sens?
Chcemy odpowiedzieć na pytania (lub rozpocząć dyskusję) czy tutoring ma sens, kiedy ma sens i dlaczego my uważamy, że ma sens. Powiemy na czym polega tutoring, w jakich sytuacjach można go stosować, na jakich etapach edukacji. Przedstawimy dwa rodzaje tutoringu - rozwojowy i naukowy oraz pokrótce opowiemy na czym polega praca tą metodą, czyli kilka słów o narzędziach. Na koniec podzielimy się swoimi doświadczeniami ze stosowania tej metody w zeszłym semestrze - czyli kilka słów o grancie Mistrzowie Dydaktyki.
Prowadzące: dr Aneta Sobiechowska-Ziegert, prof. uczelni, dr Katarzyna Kubiszewska (Wydział Zarządzania i Ekonomii PG)
27 marca 2023 r., 18.00-19.30
FRIS w dydaktyce. Praktycznie.
FRIS® to badanie psychometryczne pozwalające ustalić nasz styl myślenia i działania. Metoda FRIS to wiedza dotycząca tego, jak nasza różnorodność poznawcza wpływa na pracę zespołową oraz czas i sposób reakcji. Podczas spotkania poznamy czym są style myślenia i działania oraz jak je rozpoznawać i obsługiwać. Podyskutujemy także o wynikach badań nauczycieli i tego, jak ich styl myślenia wpływa na oczekiwania względem uczniów sprawdzając, czy to także nas dotyczy.
Prowadząca: dr Joanna Czerska (Wydział Zarządzania i Ekonomii PG)
30 stycznia 2023 r., 18.00-19.30
Jak sztuczna inteligencja zmieni(a) sposób nauczania?
Czy my, nauczyciele, wiemy, jakie możliwości stoją dziś przed nami i naszymi uczniami?
Uczące się modele językowe (LLMs) zmieniają właśnie nasz sposób myślenia o celach edukacyjnych. Wypuszczony półtora miesiąca temu "inteligentny" chatbot (chatGPT) rozmawia z naszymi uczniami i studentami dając im odpowiedź na każde pytanie i rozwiązuje każdy problem. AI w edukacji to szanse i zagrożenia.
Potrzebujemy debaty społecznej na temat tego, jak chcemy sobie poradzić z nowymi możliwościami, które oferuje dziś sztuczna inteligencja. Porozmawiajmy o tym, co już dziś jest możliwe, jak AI zmieni(a) cele edukacji, jak przygotować studentów do rozsądnego korzystania z nowych możliwości.
Zapraszamy do rozejrzenia się, jak właśnie zmienił się świat (opowiemy, co AI dziś potrafi w kontekście edukacji, potestujemy chatbotGPT) i do dyskusji.
Moderacja spotkania: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
28 listopada 2022 r., 18.00-19.30
Microsoft Teams: jak organizować pracę zespołową, jak wykorzystać platformę jako kanał komunikacji i współpracy?
Co nowego w MSTeams? Mnóstwo! Autodeskrypcja, połączenie z Mentimeter, nowe funkcje tablicy, nagrywanie klipów, szablony dla procesów, narzędzia do pracy projektowej, zbieranie szybkiej informacji zwrotnej i wiele więcej.
Prowadzenie: dr inż. Natalia Gietka (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)
31 października 2022 r., 18.00-19.30
Warsztat nauczyciela: aplikacje i strony, które podnoszą zaangażowanie w proces uczenia się.
W Halloween (31 października 2022 r.) o 18.00 zapraszamy do naszego koszyka z cukierkami i aplikacjami, dzięki którym zaprojektujemy i przeprowadzimy angażujące zajęcia, które wciągają nauczycieli, uczniów i studentów. A więc wspierają tworzenie pamięci, ponieważ gwarantują emocje, relacje, wyzwania, zagadki, niespodzianki, zatem lepiej być nie może!
Przegląd 30 darmowych aplikacji i stron oraz testy wybranych darmowych narzędzi przydatnych w pracy nauczyciela jako projektującego, jak i prowadzącego zajęcia.
LISTA NA HALLOWEEN:
- quizy, chmury wyrazowe, skala, badania preferencji, sesje Q&A, interaktywna prezentacja w telefonie uczniów i studentów
- porównanie darmowych wersjI aplikacji do quizów interaktywnych
- aplikacja do cichych quizów (bez udziału nauczyciela)
- fiszki, systemy powtórkowe
- programy do tworzenia zasobów graficznych, prezentacji, infografik
- interaktywne obrazy, mapy, pokoje zagadek
- turnieje wiedzy
- bazy darmowych zdjęć, ikon, filmów, fontów, muzyki
- aplikacje do usuwania tła ze zdjęć i filmów
- projektowanie logotypów, znaków
- generatory głosów
- tworzenie stron www
- praca zespołowa na tablicach
- organizacja pracy w projekcie (etapy)
- ankiety, głosowanie
- scenario-based learning
- generator kodów QR
- platformy oferujące kursy certyfikowane online.