Poniedziałki na Politechnice edycja 3 | Centrum Nowoczesnej Edukacji PG

Treść strony

Poniedziałki na Politechnice edycja 3

TRZECIA EDYCJA

29 maja 2023 r., 18.00-19.30

OCENY UROJONE: rzecz o motywacji do uczenia się

Obejrzyj nagranie webinarium

Dlaczego ludzie się uczą? Jakie są źródła motywacji naszych uczennic i uczniów oraz studentek i studentów do uczenia się? Dlaczego moi studenci i studentki mogą chcieć uczestniczyć w nieobowiązkowym wykładzie? Motywacja oparta jest o chęć zdobycia nagrody lub konieczność uniknięcia kary. Jaką rolę pełnią stopnie w procesie motywacji? Jaka jest rola nauczyciela w procesie uczenia się? Co mówią wyniki badań naukowych na temat stopni i motywacji do uczenia się oraz dobrostanu osób ocenianych za pomocą stopni? I wreszcie: jak nauczanie z pozycji władzy, kontrola i wymuszanie pożądanych postaw wpływają na proces tworzenia śladów pamięciowych? Dlaczego strach uniemożliwia uczenie się?

Zapraszam w neuronaukową podróż po procesie motywacji w szkole/na uczelni.

Prowadząca: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)


24 kwietnia 2023 r., 18.00-19.30

TUTORING - dlaczego spersonalizowana edukacja ma sens?

Obejrzyj nagranie webinarium

Chcemy odpowiedzieć na pytania (lub rozpocząć dyskusję) czy tutoring ma sens, kiedy ma sens i dlaczego my uważamy, że ma sens. Powiemy na czym polega tutoring, w jakich sytuacjach można go stosować, na jakich etapach edukacji. Przedstawimy dwa rodzaje tutoringu - rozwojowy i naukowy oraz pokrótce opowiemy na czym polega praca tą metodą, czyli kilka słów o narzędziach. Na koniec podzielimy się swoimi doświadczeniami ze stosowania tej metody w zeszłym semestrze - czyli kilka słów o grancie Mistrzowie Dydaktyki.

Prowadzące: dr Aneta Sobiechowska-Ziegert, prof. uczelni, dr Katarzyna Kubiszewska (Wydział Zarządzania i Ekonomii PG)


27 marca 2023 r., 18.00-19.30

FRIS w dydaktyce. Praktycznie.

FRIS® to badanie psychometryczne pozwalające ustalić nasz styl myślenia i działania. Metoda FRIS to wiedza dotycząca tego, jak nasza różnorodność poznawcza wpływa na pracę zespołową oraz czas i sposób reakcji. Podczas spotkania poznamy czym są style myślenia i działania oraz jak je rozpoznawać i obsługiwać. Podyskutujemy także o wynikach badań nauczycieli i tego, jak ich styl myślenia wpływa na oczekiwania względem uczniów sprawdzając, czy to także nas dotyczy. 

Prowadząca: dr Joanna Czerska (Wydział Zarządzania i Ekonomii PG)


30 stycznia 2023 r., 18.00-19.30

Jak sztuczna inteligencja zmieni(a) sposób nauczania?

Obejrzyj nagranie webinarium

Czy my, nauczyciele, wiemy, jakie możliwości stoją dziś przed nami i naszymi uczniami?

Uczące się modele językowe (LLMs) zmieniają właśnie nasz sposób myślenia o celach edukacyjnych. Wypuszczony półtora miesiąca temu "inteligentny" chatbot (chatGPT) rozmawia z naszymi uczniami i studentami dając im odpowiedź na każde pytanie i rozwiązuje każdy problem. AI w edukacji to szanse i zagrożenia.

Potrzebujemy debaty społecznej na temat tego, jak chcemy sobie poradzić z nowymi możliwościami, które oferuje dziś sztuczna inteligencja. Porozmawiajmy o tym, co już dziś jest możliwe, jak AI zmieni(a) cele edukacji, jak przygotować studentów do rozsądnego korzystania z nowych możliwości. 

Zapraszamy do rozejrzenia się, jak właśnie zmienił się świat (opowiemy, co AI dziś potrafi w kontekście edukacji, potestujemy chatbotGPT) i do dyskusji.

Moderacja spotkania: Joanna Mytnik (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)


28 listopada 2022 r., 18.00-19.30

Microsoft Teams: jak organizować pracę zespołową, jak wykorzystać platformę jako kanał komunikacji i współpracy? 

Obejrzyj nagranie webinarium

Co nowego w MSTeams? Mnóstwo! Autodeskrypcja, połączenie z Mentimeter, nowe funkcje tablicy, nagrywanie klipów, szablony dla procesów, narzędzia do pracy projektowej, zbieranie szybkiej informacji zwrotnej i wiele więcej.

Prowadzenie: dr inż. Natalia Gietka (Centrum Nowoczesnej Edukacji PG)


31 października 2022 r., 18.00-19.30

Warsztat nauczyciela: aplikacje i strony, które podnoszą zaangażowanie w proces uczenia się.

Obejrzyj nagranie webinarium

W Halloween (31 października 2022 r.) o 18.00 zapraszamy do naszego koszyka z cukierkami i aplikacjami, dzięki którym zaprojektujemy i  przeprowadzimy angażujące zajęcia, które wciągają nauczycieli, uczniów i studentów. A więc wspierają tworzenie pamięci, ponieważ gwarantują emocje, relacje, wyzwania, zagadki, niespodzianki, zatem lepiej być nie może!

Przegląd 30 darmowych aplikacji i stron oraz testy wybranych darmowych narzędzi przydatnych w pracy nauczyciela jako projektującego, jak i prowadzącego zajęcia.

LISTA NA HALLOWEEN:

  • quizy, chmury wyrazowe, skala, badania preferencji, sesje Q&A, interaktywna prezentacja w telefonie uczniów i studentów
  • porównanie darmowych wersjI aplikacji do quizów interaktywnych
  • aplikacja do cichych quizów (bez udziału nauczyciela)
  • fiszki, systemy powtórkowe
  • programy do tworzenia zasobów graficznych, prezentacji, infografik
  • interaktywne obrazy, mapy, pokoje zagadek
  • turnieje wiedzy
  • bazy darmowych zdjęć, ikon, filmów, fontów, muzyki
  • aplikacje do usuwania tła ze zdjęć i filmów
  • projektowanie logotypów, znaków
  • generatory głosów
  • tworzenie stron www
  • praca zespołowa na tablicach
  • organizacja pracy w projekcie (etapy)
  • ankiety, głosowanie
  • scenario-based learning
  • generator kodów QR
  • platformy oferujące kursy certyfikowane online.